خدمات ما

  • فروش انواع لوله گالوانیزه

    خاور نو ، تولید کننده ی مستقیم انواع ارقام لوله های گالوانیزه می باشد . شما کافیست تنها با یک تماس ، از خدمات غیر حضوری ما ، بهره مند شوید .

  • ضمانت بازگشت کالا

    خاور نو ، این تضمین را می دهد ، که فروش انواع لوله های گالوانیزه ی خود را ، تنهال با ضمانت بازگشت کالا قرار دهد .

  • پشتیبانی 24 / 7

    خاور نو  ، با کادری مجرب ، آماده ی هرگونه مشاوره ی رایگان می باشد تا زمینه ی خرید لوله های گالوانیزه شما بهترین خرید را تجربه نمایید .

لوله گالوانیزه چیست؟

هدف ما از نوشتن این مقاله آشنایی با لوله فولادی گالوانیزه به صورت جامع و کامل می باشد.در صنعت ساخت لوله،لوله ها معمولا از فلزاتی ساخته می شوند که با قرار گرفتن در معرض مخرب های محیطی همچون رطوبت ، اکسیژن و… ،دچار خوردگی و اکسایش می شوند.

برای جلوگیری از آسیب های این چنینی،لوله ها را توسط فرایند گالوانیزاسیون و به وسیله یک لایه بسیار نازک از  ترکیب فلز روی با ترکیباتی از فلز آهن می پوشانند،این پوشش در واقع وظیفه ی ممانعت از عمل خوردگی و زنگ زدگی در فلز را بر عهده دارد؛ضخامت این پوشش محافظ در لوله های گالوانیزه، بسته به محل استفاده از لوله و نوع کاربرد آن متغیر است.

این لوله ها کاربرد بسیار گسترده ای در صنعت دارند.لوله های گالوانیزه به طور کلی بر حسب فلز به کار رفته در ساخت لوله به دو دسته ی لوله فولادی گالوانیزه و لوله آهنی گالوانیزه تقسیم بندی می شوند.در ادامه به بررسی جنبه های مختلف لوله های فولادی گالوانیزه،انواع کاربرد این نوع لوله،روش ساخت آن و… می پردازیم.

لوله فولادی گالوانیزه چیست ؟

لوله فولادی گالوانیزه در بین مردم با نام لوله های آهن سفید شناخته می شوند. لوله فولادی گالوانیزه از فولاد نرم ساخته شده است؛در واقع می توان گفت این نوع لوله ها با استفاده از ورق های فولادی ساخته شده اند. این ورق های فولادی با توجه به قطر مورد نظر لوله و ضخامت آن برش داده شده و پس از آن، این ورق ها را با فشار از داخل قالب های مورد نظر عبور می دهند تا شکل نهایی لوله ها به دست آید.

در انتها درزهای موجود در لوله ها،به منظور حفظ همبستگی و یکپارچگی لوله به یکدیگر جوش داده می شوند؛تا این جای کار لوله های فولادی مورد نظر تولید شده اند.گام بعدی در تولید لوله فولادی گالوانیزه،اجرای فرایند گالوانیزاسیون روی لوله ها می باشد (در ادامه به بررسی کامل این فرایند می پردازیم).

لوله های فولادی در مواجهه با خورنده هایی همچون اسید حساسیت بیشتری را از خود بروز می دهند،در واقع می توان گفت هر نوع اسیدی که باعث آسیب دیدن چدن شود برای لوله های فولادی گالوانیزه نیز می تواند مضر باشد؛این در حالی است که قرار گرفتن این لوله ها در معرض آب نه تنها باعث آسیب دیدن این لوله ها نخواهد شد،بلکه سخت شدن هرچه بیشتر آن ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

فرایند گالوانیزاسیون چیست و روش های گالوانیزاسیون کدامند؟

گالوانیزه کردن یکی از روش های مقاوم سازی فلزات در برابر زنگ زدگی و خوردگی می باشد؛گالوانیزاسیون در واقع به فرآیند گالوانیزه کردن فولاد سیاه اطلاق می شود که طی آن فولاد در مقابل خوردگی و اکسایش مقاوم می شود.

فرآیند گالوانیزه کردن به دو روش مختلف گالوانیزه سرد و لوله گالوانیزه گرم،پوشش دهی مکانیکی،متالایزینگ یا اسپری کردن روی و رنگ آمیزی کردن با روی، صورت می گیرد که در این دو روش، فلز به شیوه های مختلفی در برابر اکسایش و خوردگی مقاوم می شود.برای آشنایی کامل با روش های گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم با ما همراه باشید.

چرا ما ؟

درصد رضایت مشتریان

به لطف پروردگار ، بالا ترین درصد رضایت مشتریان در سال 1399 نصیب شرکت خاور نو شده است

بهترین تجهیزات

ما بهترین ابزار و تجهیزات را برای تولید انواع لوله ها و ابزار را دارا می باشیم

پشتیبانی 24/7

با پشتیبانی 24 ساعته ی خاور نو دیگر نگران خرابی لوله های خود نباشید